منو وب ایده

مزایای طراحی سایت ریسپانسیو

مزایای طراحی سایت ریسپانسیو

مزایای طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا)
افزایش تجربه کاربری با طراحی سایت واکنش گرا
نیاز نداشتن به اپ اندروید و یا IOS
افزایش قدرت سئو سایت(به دلیل پوشش همه کاربران)
افزایش بازدیدکنندگان سایت
محبوبیت بیشتر در بین موتور های جستجو
جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری (Duplicate Content): تصور کنید که دو نسخه سایت، یکی برای کامپیوترهای معمولی و یکی هم برای موبایل، در اختیار دارید. با توجه به اینکه این دو سایت، یک سایت هستند اما برای نقاط مختلف مطالبشان هم یکی است. روبات گوگل که هر چند وقت یک بار سری به سایت شما می زند پس از ایندکس کردن نسخه ابتدایی به سراغ نسخه موبایل می رود و مطالب نسخه دوم را به عنوان تکراری یا Duplicate شناخته و تاثیر بدی بر روی سئو سایت شما می گذارد.
تفاوت Responsive design و نسخه موبایل
گشت و گذار در اینترنت بوسیله گوشی های همراه نیازمند دسترسی آسان به اطلاعات و سرعت بالای بارگذاری صفحات است. در روش Responsive design کاربران نیازی به Zoom کردن در بخش خاصی نداشته و محتوای مورد نظر خود را به راحتی در دسترس خواهند داشت. در طراحی سایت Responsive ممکن است شما مجبور به حذف بخش هایی از سایت یا صفحات شوید. بطور مثال در حالتیکه کاربر گوشی همراه خود را بصورت عمودی در دست گرفته است بهتر است سایدبار سایت نشان داده نشود و فضای محدودی که در اختیار دارید را به محتوای اصلی اختصاص دهید. همچنین برای خوانایی بیشتر مطالب سایز متن کمی بزرگتر میشود.

طراحی سایت responsive
با استفاده از Responsive design و بکارگیری صحیح دستورات CSS، شما بدون طراحی و ساخت یک نرم افزار جانبی برای سایت خود، تجربه ای مشابه یک نرم افزار موبایل را به کاربران خواهید داد. به شکلی که کاربران نیازی به اسکرول افقی و زوم کردن در بخش خاصی از صفحه را احساس نکنند.

ساخت یک نرم افزار مستقل نیازمند بروزرسانی مستمر و ایجاد همخوانی با سیستم عامل گوشی های مختلف و نسخه های جدید آندروید خواهد بود. در صورتیکه اگر طراحی سایت را مطابق با اصول Responsive design انجام دهید نحوه نمایش آن در سیستم های مختلف تنها وابسته به سایز صفحه نمایش کاربر بوده و بصورت مستقل از نوع سیستم عامل گوشی یا تبلت عمل خواهد کرد.

تاثیر Responsive design بر سئو
استفاده از این روش تشخیص محتوای سایت برای موتورهای جستجو را بسیار راحت کرده و دیگر نیازی به بازتولید صفحات سایت نیست، در حالیکه طراحی یک نسخه موبایل برای سایت شما به معنای کپی کردن مطالب صفحات در آدرسی دیگر و ایجاد محتوای تکراری می‌باشد.

کلیه حقوق محفوظ است. شرکت طراحی سایت وب ایده، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، سئو ، هاست و سرور