منو وب ایده

وب چیست؟

وب چیست؟

وب:

امروزه از طریق یک مرورگر و با اتصال به این شبکه‌ی جهانی، میتوانیم به تمام اطلاعات درون آن دسترسی داشته باشیم.

واژه وب :

واژهٔ وب (به معنی تار) در بسیاری از ترکیبات «اینترنتی» می‌آید. کم‌ کم «وب» به‌عنوان واژهٔ بین‌المللی جاافتاده و به منظورهای مختلفی به کار می‌رود. این واژه معمولاً به صورت اشتباه به جای اینترنت به کار می‌رود اما وب در حقیقت یکی از خدماتی است که روی اینترنت ارائه می‌شود.

تاریخچه :

ایده اولیه در مورد وب جهان گستر(به انگلیسی: World Wide Web) به سال 1980 میلادی برمی‌گردد، زمانی که در شهر سرن سوئیس، تیم برنرز لی شبکه ENQUIRE را ساخت (که به "Enquire Within Upon Everqthing CSS" اشاره داشت و همنام کتابی بود که وی از جوانی خود به یاد داشت. اگرچه آنچه وی ساخت با وب امروزی تفاوت‌های زیادی دارد اما ایده اصلی در آن گنجانده شده‌است (و حتی برخی از این ایده‌ها در پروژه بعدی برنرزلی پس از WWW یعنی وب معنایی به کار گرفته شد).

در مارس ۱۹۸۹میلادی، برنرزلی یک پیشنهاد را نوشت که به ENQUIRE اشاره داشت و یک سیستم اطلاعاتی پیشرفته را توصیف می‌کرد. وی با کمک رابرت کایلا،پیشنهاد طراحی وب جهان گستر را در ۱۲ نوامبر ۱۹۹۰ ارائه کرد. اولین مرورگر وب جهان توسط برنرزلی بر روی رایانه نکست کیوب مورد استفاده قرار گرفت و وی اولین مرورگر وب و وب جهان گستر را در سال ۱۹۹۰ طراحی کرد.

حالا به نظر شما وب سایت چیست؟

همانطور که شما برای ساختن یک ساختمان یک زمین می خرید،برای ساختن یک وب سایت هم باید یک فضا در اینترنت خریداری کنید تا بتوانید در اون فضا وب سایت بسازید منتها این فضا موقت هست و باید برای تمدید آن مجدد هزینه پرداخت کنید.به بخشی که ما روی اینترنت اجاره می کنیم و برای مدتی متعلق به ما می باشد وب سایت می گویند.

 

کلیه حقوق محفوظ است. شرکت طراحی سایت وب ایده، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، سئو ، هاست و سرور